Digitaalisen näkyvyyden laajuus on mittaamaton. Jokaiseen osa-alueeseen on mahdollista tutustua kevyesti käyttäjänä tai hypätä suoraan syvään päähän koodaajana. Mistä tiedät saavasi yritykselle juuri oikenalaista digiosaamista?
Digimarkkinointi tarkoittaa näitä asioita:
1. Sähköpostimarkkinointi
2. Nettisivustot ja niiden kehittäminen
3. Online PR
4. SEO optimoinnit
5. Blogit
6. Sosiaalinen media
7. Mainonta sosiaalisessa mediassa ja google -mainonta
Näiden alle mahtuu todella paljon taktista työskentelyä ja strategioita. Yrityksen kannattaa itse hoitaa ne alueet, jotka vaativat paljon sisällöllistä työtä asiantuntija -näkökulmasta. Esimerkiksi blogi.
Sosiaalisessa mediassa kenttä voi jakaantua. Mainonta voidaan suunnitella digimarkkinointi -toimistossa ja samaan aikaan esimerkiksi Facebook ryhmän moderointi voi tulla yrityksestä sisältä.
Digimarkkinointi voi myös laajentua mobiilimarkkinointiin natiivimarkkinoinnin väylänä.
Tässä esimerkkejä mobiilimarkkinoinnista:
1. Tekstiviestit
2. Mobiili display mainokset
3. Uutisvirran natiivi mainokset
4. Pelien natiivimainokset
5. Suosittelut / widgetit joidenkin sisältöjen lopussa
6. Lokaatio -dataan pohjautuvat mainokset
Kokonaisuuden hahmottamiseen tarvitaan suunnittelua. Missä ja kenelle ovat avainkysymyksiä.
Missä sinuun kohderyhmäsi tavoitetaan parhaiten?
Pelkkä sisällön tuottaminen ei riitä. Tarvitaan myös viihdyttäviä kampanjoita. Usein unohdetaan luova sisältö ja keskitytään kertomaan yrityksen palveluista tai toistetaan nuivia sloganeita. Kun tarvitset luovaa ja reipasta otetta, Unelmaidea Oy auttaa sinua suunnistamaan kohti menestyksekästä näkyvyyttä!
Comentários